החשיבות של ויטמינים ומינרלים

 

הוויטמינים והמינרליים הן קבוצות אורגניות אשר נדרשות לגוף לצורך שמירה על בריאותו ועל התפקוד השוטף, אותם הוא צורך ממקורות חיצוניים, ואינו יכול לייצר בעצמו.

 

הדרך הנכונה לצריכת ויטמינים ומינרליים היא באמצעו תזונה בריאה ומאוזנת, אולם מדובר באידיאליזציה אשר במרבית המקרים אינה מתקיימת. מלבד צריכה קבועה ומאוזנת של כל אבות המזון ומוצרי מזון בעלי ריכוז גבוה של ויטמינים ומינרליים אשר נדרשים לגוף, יש להבטיח את ספיגת הוויטמינים בגוף במינון הרצוי באמצעות שילוב בין מאכלים ופרטי מזון, אופן ההכנה ושימור הוויטמין במזון. כל אלו דורשים ידע רב, השקעה וניהול אורח חיים בריא שרבים לא מצליחים לעמוד בו.

 

מחסור בוויטמינים ובמינרליים עשוי לגרום לתחושת עייפות, חולשה, בעיות שינה, עיכוב תהליכי גדילה, הפרעות עיכול, ריכוז חומציות מוגבר ותחלואות נוספות.

 

בין הוויטמינים החשובים לגוף ומקורות המזון המספקים אותם:

 

ויטמין A-  ויטמין אשר מסופק מן החי ומן הצומח ומסייע להגברת פעילות המערכת החיסונית ולשמירה על בריאות העור. הוויטמין מצוי בחלב ומוצריו, כבד, דגים, גזר, מנגו, בטטה, תרד, ברוקולי.

 

ויטמין B- המונח ויטמין B מתייחס למעשה לקבוצת ויטמינים האחראית על מגוון פעולות ומערכות בגוף: פעילות עצבית, זרימת מחזור הדם, חיזוק שורשי השיער והציפורניים, איזון הסוכר בגוף ועוד. הוויטמין המוכר בקבוצה הוא ויטמין B12 שמקורו בחלבונים מן החי, בעיקרם בשר.

 

ויטמין C- ויטמין C מקורו בצומח: פירות הדר, עגבניות, פלפל אדום וברוקולי והוא האחראי על חיזוק המערכת החיסונית.

 

סידן ומגנזיום- סידן ומגנזיום הם מקבוצת המינרליים, רכיבים גאולוגיים הנצרכים באמצעות מזון ותוספיו, ותורמים לחיזוק ולצפיפות העצם בגוף.

 

מאחר ומרבית האנשים מתקשים לצרוך באופן אופטימלי את כל סוגי הוויטמינים והמינרליים הנדרשים לגופם, ניתן להסתייע בתוספי מזון איכותיים אשר מספקים את החוסרים ומביאים לאיזון ולשמירה על בריאות הגוף.

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט