האם טוב לאכול אבטיח לפני האוכל או אחרי האוכל

 

אבטיח הוא פרי הקיץ הפופולרי בישראל, אשר מוכר בעיקר בזכות ריכוז המים הגבוה שהוא מכיל- 90% מן הפרי הם מים, כמו גם ריכוז סוכר גבוה. לצד טעמו הנפלא ומגוון השילובים עמם ניתן ליהנות מאבטיח, אבטיחים כוללים עוד מספר יתרונות בריאותיים בולטים:

 

אבטיח הוא פרי עשיר בויטמין A

 

עשיר בליקופן ובטא קורטן- נוגדי חמצון ומסייעים במניעת מחלות סרטן הלבלב, המעי, הקיבה, הערמונית, השד והריאות.

 

ריכוז מינרלים גבוה המסייע במניעת התייבשות ותורם למראה עור בריא וגמיש. מעכב תהליכי הזדקנות.

 

עשיר בציטרולין- חומצת אמינו המגבירה את זרימת הדם בגוף ונלחמת במחלות לב.

 

האבטיח כולל בתוכו כאמור גם ריכוזיות גבוהה של סוכר ואחוז נמוך של חמימה.

 

רבים תוהים עד כמה נכון לשלב אבטיח בתפריטי הדיאטה, ואם כן, מהו המועד הנכון לאכול אבטיח, לפני או אחרי האוכל.

 

לפני שניתן מענה, נשבור מיתוס מוכר: מותר לאכול אבטיח לפני האוכל. ואחרי האוכל. ובמקום האוכל (לפעמים). ואפילו לפני שחייה.

 

בשל רמת הסוכר הגבוהה אבטיח יהווה בתפריט כמנת פרי, אשר משמשת כמנת ביניים או כקינוח. 150 גרם אבטיח הם מנת הפרי המומלצת. כאשר האבטיח מיועד להוות כקינוח, הוא יוגש מטבע הדברים עם סיום הארוחה. אבטיח יכול לשמש גם כארוחת ביניים בשעות הבוקר, אחר הצהריים או כארוחת לילה.

 

אין מניעה לאכול אבטיח לפני האוכל, ולמעשה אבטיח יסייע לתחושת השובע בגוף מה שעשוי להקטין את צריכת הפחמימות בארוחה. כאשר מדובר בילדים הנדרשים לארוחה מלאה ומאוזנת ולא לתפריט מופחת קלוריות, מוטב להמתין עם האבטיח לאחר הארוחה.

 

למרות יתרונותיו הרבים של האבטיח, מונחים כגון דיאטת אבטיח וניסיון להפוך אותו לרכיב עיקרי בתזונה, לא יהיה נכון, ומקומו בתפריט מחייב איזון ושילוב עם כלל אבות המזון, הוויטמינים והמינרליים הנדרשים לגוף.

 

 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט